Arenan..?

Vaknade kl 3.46 i natt (i morse) och funderade på hur det ser ut i arena frågan? Det va ett himla tjohej i somras, nu verkar det vara lite stiltje.. Kan ju iofs bero på att det nyss varit val.
Det är rätt störigt att bo på landsbygden, då kunde jag inte påverka beslutet ang arenan genom att rösta.

För ett par månader sen snackade jag med en byggherre som jobbar med Stockholmsarenan. Han sa till mig att jag (och alla andra med mig) kan glömma en ny DIF-arena på ÖIP. "Det kommer aldrig att hända, det är bara så att Djurgården inte gått ut med det än"..  "DIF KOMMER att spela på STHLMsarenan, så är det" sa han. Jag frågade ju såklart hur han kunde vara så säker, då sa han att "Vi har förhandlat om STHLMsarenan sen 80-talet, och jag vet att det blir ingen ny arena för DIF. Bland annat för att dom inte har råd"

Jag hoppas fortfarande på att vi får en ny arena vid ÖIP. Vi behöver och vi ska ha en egen arena!

hugs & kisses

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0