Derby 3/10

Låg helt utslagen hela dan igår... :) Så jävla najz!

Resan till STHLM började med att vi hamnade i fel vagn på tåget, bara gnagare överallt! Vi bytte vagn fortare än kvickt. Då hamnade vi i en vagn med (nästan) bara Djurgårdare. Några andra "vanliga" passagerare fanns där oxå, bla 3 nunnor. Vi sjöng, drack öl och fick skäll av konduktören ("va lite tysta, det är fler som åker på tåget än ni..")

Väl i stan åkte vi ut till sumpan på träff. Jävligt kul! Ölen flödade! Segaste barpersonalen ever, men va fan.. Från puben blev vi bussade till Råttsunda ("Alla som inte hoppar in i bussarna blir tagna av snuten"). Drag på bussen som fan! Det sjöngs och dracks öl.

Väl inne på Råttsunda stod vi rätt långt ner på vänstersida. Jävligt dåligt drag där...Folk sjöng knappt alls :( Så till andra flyttade vi oss och ställde oss nere på vänster sida, där vare bättre drag!

Hur det än är så är jag nöjd över mitt första derby! Rösten börjar så sakta komma tillbaka. Jag såg inte så mkt av själva matchen, men det va inte tanken heller. Hade jag velat se allt hade jag inte stått i klacken. Där stod jag för att sjunga o skråla o heja fram mitt älskade Djurgården.

Det va så sjukt najz att se sorkarna få stryk, att det ska till en straff för att dom ska få in ett mål.. haha

HAMMABY HÄR KOMMER gnaget!!


Hugs & kisses

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0